Værkstedskunde villig til at køre en time for at få god service

Kunde og Kenneth Olofsen hos Car People Frederikssund

Kenneth Olufsen (tv.) og medarbejderne i CarPeople Frederikssund gør en ære ud af at behandle kunderne, som de selv vil behandles. Foto: PR.

CarPeople i Frederikssund er netop kåret som ”Bedst til kunder”. En omfattende kundemåling danner grundlaget for kåringen i den landsdækkende værkstedskæde. I 10 år har loyal kunde kørt store omveje for den gode service.

Kunden har altid ret. Det slidte men relevante ordsprog har værkstedskæden CarPeople taget til sig og ladet kunderne egenhændigt afgøre, hvilket værksted der skulle løbe med titlen ”Bedst til kunder”. Æren går nu til CarPeople Frederikssund og indehaveren Kenneth Olofsen, kan dermed bryste sig af at være den første vinder af prisen. Kåringen er baseret på kundernes besvarelser på ti spørgsmål om service og værkstedernes fysiske rammer. 20 procent af alle kædens kunder har siden februar svaret på undersøgelsen.

– Jeg blev rigtig glad, da jeg fik meldingen om, at vi bliver bedst bedømt af kunderne. Vi behandler kunderne, som vi selv vil behandles – med respekt. Og så kan vi godt lide, at tingene er i orden. Det gælder både i forhold til at overholde aftaler, og at her skal være pænt og præsentabelt, fortæller mekaniker og indehaver Kenneth Olofsen.

Værkstedet i Frederikssund får bedømmelser over gennemsnittet i alle spørgsmål, men skiller sig særligt positivt ud på de fysiske rammer og værkstedets renlighed. Som præmie får værkstedet stillet en MINI Cooper til rådighed i to måneder. Bilen kommer med speciallavet CarPeople-film, så værkstedet kan bruge den til reklamefremstød.

Den gode stemning mærkes straks
En af frederikssundværkstedets kunder, der har udfyldt kundeundersøgelsen med roser, er Camilla Holten. Hun arbejder som headhunter med base i Hillerød og har mange timer på landevejen. Derfor er det essentielt for hende, at bilen altid fungerer, og hun sætter store krav til sit værksted.

– For ti år siden blev jeg anbefalet at bruge værkstedet i Frederikssund af en ven, og lige siden har jeg fået lavet min bil ved Kenneth på trods af, at jeg har boet mellem 30 og 60 minutter væk. Som kvinde kan jeg godt lide, at der er enormt pænt og ordentligt, når jeg kommer ind. Samtidig kan man straks mærke, at kulturen er god, og at mekanikerne har det godt sammen. Og så er de enormt fair og tager altid dialogen med mig, om hvad skal laves, inden de går i gang. Jeg føler virkelig, at jeg kan stole på dem, fortæller Camilla Holten.

Hun anvender ofte værkstedets opholdsrum til at arbejde et par timer, mens bilen bliver ordnet.

Kunderne skal have tillid til os
Kenneth Olofsen er stolt af de mange loyale kunder, der kommer igen i flere år. Han tror selv, at det skyldes, at alle medarbejdere gør meget ud af at tale med – og ikke til – kunderne.

– Vi gør, hvad vi kan for at skabe tillid mellem os og kunden. Vi spørger ind til, hvad de vil have lavet, og ringer altid, inden vi skifter noget – også selvom kunden på forhånd har sagt, at vi bare skal lave det hele. Vi laver udførlige regninger med alle materialer og arbejdstimer udspecificeret, som vi efterfølgende gennemgår punkt for punkt med kunden for at undgå misforståelser, forklarer Kenneth Olofsen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *